تلفات موج سرما در اروپا از 300 نفر گذشت
 
اخبار و مطالب جدید و جالب
سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, :: 11:42 ::  نويسنده : امیر نصرالهی

تصاویری از شدت برف و سرما در اروپا (20 عکس)تصاویری از شدت برف و سرما در اروپا (20 عکس) 

شمار تلفات موج سرما در اروپا از مرز 300 نفر گذشت. آخرين خبرها حاكي از مرگ 306 نفر براثر سرماي وحشتناكي است كه سراسر اروپا را فرا گرفته است. 

به گزارش تهران امروز، موج سرما و بارش سنگين برف به حدي است كه تلاش‌هاي نيروهاي امداد براي كمك‌رساني به مردم سرمازده را مختل كرده و باعث لغو پروازها شده است. در اين ميان افراد بي‌خانمان كه پناهگاهي ندارند مجبورند دماي منفي 38 درجه سانتي‌گراد را در خيابان‌ها بگذرانند. سه كشور ايتاليا، لهستان و اوكراين بيشترين تلفات را داشته‌اند. وزير موقعيت‌هاي اضطراري اوكراين از مرگ 9نفر ديگر و رسيدن تلفات كشته‌شدگان به 131 نفر خبر داد. 

همچنين حدود 1800 نفر در بيمارستان‌هاي اين كشور بستري شده‌اند و حدود 75هزار نفر در تلاش براي اسكان يافتن در پناهگاه‌ها هستند. يكي از ساكنان رم كه از وضعيت پيش آمده مستاصل شده است، مي‌گويد: «واقعا تاسف‌آور است. در اين سرما مجبور هستيم براي رسيدن به ايستگاه مترو دو ساعت پياده‌روي كنيم، تمامي خيابان‌ها پر از درختاني شده كه شكسته‌ و سطح خيابان را گرفته‌اند.»

در صربستان، مقامات محلي بخش‌هاي جنوبي و جنوب غربي اين كشور وضعيت فوق‌العاده‌ اعلام كردند. همچنين گفته مي‌شود حدود 70 هزار روستايي در مناطق روستايي اين كشور در ميان برف گير افتاده‌اند و نيرو‌هاي امداد در تلاش براي نجات آنان هستند.

تمامي مراکز توريستي در ايتاليا بسته شده‌اند و مرگ 16نفر در اين کشور که بيشتر آنها از بي‌خانمان‌ها هستند، پليس اين کشور را هدف انتقاد قرار داده است. سارايوو، پايتخت بوسني و هرزگوين در زير يک لايه يک متري از برف پوشيده شده و هلي کوپترهاي ارتش انتقال مواد غذايي و دارو به مناطق صعب‌العبور را به عهده دارند. در روسيه، بيش از12 هزار نفر در شهرکي در نزديکي سن‌پترزبورگ فاقد امکانات گرمايي بودند. 

بارش برف در کشورهاي جنوب غربي اروپا از جمله فرانسه و اسپانيا کمتر از غرب اين قاره بوده است. با اين حال، کارشناسان هواشناسي فرانسه با اعلام وضعيت نارنجي در بيش از 40 شهرستان از شهروندان خواسته‌اند از تردد بي‌دليل خودداري کنند. سازمان هواشناسي فرانسه از کاهش شديد دماي هوا طي روزهاي آتي خبر مي‌دهد. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب